Köp- och leveransvillkor

 

Relevant Trading AB (SE556838-8226) bedriver verksamheten för Miracle Noodle Scandinavia (hemsida: www.miraclenoodle.se) och nedanstående köpvillkor avser denna verksamhet.


1.1 BETALNING & FRAKT FÖR PRIVATKONSUMENTER


För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

 

BETALNINGSALTERNATIV

1.1.1 Betalning mot faktura.

Faktura för svenska privatpersoner
Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet

Information om pantsättning
Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

 

1.1.2 Kortbetalning

Vi accepterar VISA och Mastercard. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Payson. Ett företag som garanterar en snabb och säker betalning.
Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet – 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
När kortuppgifterna är mottagna, och kryptering inte längre är nödvändig får användaren återvända till butiken – då kan en varning visas om att man kommer till en osäker sajt. Detta är helt i sin ordning och innebär ingen säkerhetsrisk, alla känsliga uppgifter är då redan hanterade.

Så här fungerar det:
När du är har valt att betala med kort kommer du till Paysons säkra betalväxel för kreditkort. Sedan väljer du vilket kreditkort som du ska använda dig av (VISA eller Mastercard), fyll i fälten Kortnummer, Giltigt till (månad) samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange de tre sista (American Express 4 siffror) siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. American Express motsvarighet kallas CSC. Andra benämningar på marknaden som används är säkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?
På Visa, MasterCard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Om du använder American Express är koden fyrsiffrig och finns på kortets framsida.

Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

Verified By Visa
Verified by Visa är Visas benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs mer om Verified by VISA

MasterCard SecureCode
Mastercard SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs mer om MasterCard SecureCode


1.1.3 Betalning via Internetbank

Vi accepterar betalningar via internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Payson. Ett svenskt företag som garanterar en snabb och säker betalning.

Så här fungerar det:
När du är klar med ditt köp och du har valt att betala via Internetbank kommer du till Payson betalväxel. Sedan väljer du vilken bank som du ska använda dig av. Nu skickas du vidare till din bank där du får bekräfta köpet.

 

1.1.4 Betalning med Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: Payson

 

1.1.5 Förskottsbetalning till vårt bankgiro

Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du ditt namn och ordernr. Efter att du betalt in till vårt bankgiro tar det ca 2-3 vardagar för oss att bekräfta inbetalningen. Vårt bankgironummer är 748-2367.

 

FÖRETAGSINFORMATION


Leveransadress:
Relevant Trading AB
Korreboda 51
SE-277 45  Sankt Olof

Kontouppgifter:
Bankgiro: 748-2367
Du kan kontrollera bankgironummer här

Org.nr: 556838-8226

Momsreg.nr: SE556838822601

Kontakt: kontakt@relevanttrading.com

Kundtjänst: 031 - 753 8700

 



1.2 ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER


För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

Relevant Trading AB levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar på den svenska marknaden.

Åldersgräns för beställningar
Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.

 

PRISER

Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Du kan dock välja mellan att se priserna och det sammanlagda varuvärdet inklusive eller exklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen på livsmedel är 12 %.


En fraktkostnad på 49 kr tillkommer på alla beställningar med ett totalvärde under 500 kr. För beställningar med ett totalvärde på 500 kr eller mer leveras ordern fraktfritt.  Eventuell fraktkostnad läggs till på totalkostnaden innan du bekräftar din beställning.


INGET LÄGSTA ORDERVÄRDE

Vi tillämpar inget lägsta ordervärde. Du kan beställa för ett värde från 1 kr.

 

LEVERANS

Leveranssätt
Din beställning skickas med DHL.  Alla leveranser sker via en DHL Servicepoint.  För att hitta din närmsta DHL Servicepoint, sök här: DHL Servicepoint

Varorna skickas som paket och försändelsen får ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på DHLs hemsida.
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar.


Leveranstid
Relevant Trading AB har lager i Sankt Olof. De produkter vi har i lager skickas från oss samma dag eller dagen efter att ordern kommit in och/eller blivit betald.

Leveranstiden ligger på 1-4 vardagar, beroende på lagerstatus.

De produkter vi EJ har i lager skickas så fort vi får hem dem – oftast får vi hem produkter till vårt lager på ca. 7-10 dagar och de skickas då omedelbart till dig. Leveranstiden för dessa varor blir då ca 8-14 arbetsdagar.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar DHL med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.

Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p.g.a. hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren etc.


Fraktavgift

Fraktkostnaden baseras på en fast avgift, oavsett vikt eller leveransort i Sverige.

För beställningar som understiger 500 kr är fraktkostnaden 49 kr per leverans.

För beställningar som överstiger 500 kr är fraktkostnaden 0 kr per leverans, dvs fraktfritt.


Avbeställning
Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan ordern har lämnat lagret.

 

AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET

Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 300 kr (inkl. moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

 

TRANSPORTSKADADE VAROR

Om en vara skadas under transporten, ska skadan anmälas omgående till speditören på DHL Servicepoint.
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

 

ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL

Alla varor du beställt är Relevant Trading ABs egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.

 

REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.

Vid reklamation ska kund kontakta Relevant Trading AB och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

För att vi ska godkänna reklamationen:
Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten.
Felplock: Om fel produkt har skickats från oss, skickar vi ut rätt produkt, den felaktiga produkten ska återsändas till oss. Glöm inte att ange i reklamationen vilken produkt du fått istället.
Produkt saknas: Efter kontroll skickas den saknade varan ut till dig.
Trasig/defekt: Hela produkten ska återsändas till oss. Vi skickar ut en ny produkt.
Utgånget datum: Glöm inte ange när produkten har gått ut. Vi gör vår bedömning därefter.
Annan orsak: Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.


ÅNGERRÄTT & RETURER

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).

Returadressen är:
Relevant Trading AB
Korreboda 51
SE-277 45  Sankt Olof

 

GARANTI

Samtliga garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Olika varor har olika lång garantitid, vårt mål är att detta ska framgå ur produktbeskrivningen om annorlunda garantitider tillämpas. Vi hjälper givetvis till med kontakt och garantiåtgärder, så tveka inte att kontakta oss. Privatkonsumenter har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en produkt inom 6 månader från inköpsdatum.

 

FORCE MAJEUR

Händelse utanför Relevant Trading ABs kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Relevant Trading AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

ÖVRIGT

Relevant Trading AB förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Relevant Trading AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

 

COOKIES

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.

Miracle Noodle Scandinavia använder sig av session-cookies.

En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på Miracle Noodle Scandinavia krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare. Mer information här.

 

KUND-/PERSONUPPGIFTER

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-postadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.